Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Az első kocka, amivel gurultam

Régóta mocorgott a gondolat a fejemben, hogy milyen is lehet elindulni egy versenyen. Ezen gondolat következtében 2020. augusztusában megvásároltam az első kerékpáromat.
 
A vásárláskori egyetlen szempont az volt, hogy egy alap felszereltségű bicaj legyen, viszonylag olcsón, és „rendesen” meg lehessen rajta tanulni kerékpározni. Ezért a választásom egy egyenesen Marcus Pürner által megkonstruált és összerakott példányra, egy Cube Aim Pro 2018-ra esett. 
 
 
 
A gyár ezt a modellt geometriájában, felszereltségében is XC felhasználásra tervezte.
 
 
 
A hajtásrendszer egy Shimano 3 lánctányéros hajtóműből és egy 8 fogaskerékből álló hátsó sorból tevődik össze. A váltórendszert tekintve egy teljesen kezdő szett található rajta, ami elől egy Tourney, hátul pedig egy Tourney TX váltót jelent a hozzájuk passzoló váltókarokkal.
 
 
 
3x8-as rendszerrel szerelték, amely hobbi felhasználásra kiváló. A gyári bowdenezésnél a kifogásolható minőségű bowden és bowdenház párosításának következtében a váltás néha kissé pontatlan, leginkább terhelés alatt. Váltásnál tulajdonképpen ez a két tényező az, amely a legjobban befolyásolja a működését, ezért érdemes megfelelő kvalitású alkatrészeket beépíteni. (A váltó működéséről, beállításáról további információt az alábbi linket találsz)
Engem személy szerint nagyon zavar, ha egy ilyen kulcsfontosságú dolog nem tölti be a funkcióját, ezért az első bizonytalan váltás után vittem is be a szervizbe, és cseréltem ki egy minőségi Jagwire bowdenházra és egy BBB bowdenre. S lám, rögtön tökéletesen és pontosan működött a szerkezet.
Ezen kívül, mivel külső elvezetésűek a bowdenek, kicsit nagyobb odafigyelést igényel mosás közben. Fontos, hogy ne mossuk be a bowdenház belsejébe a sarat, dzsuvát.
A kockák kerekei ennél a kategóriánál Cube gyári agyakból, rozsdamentes küllőkből és AlexRims ráfokból tevődnek össze. Megfelelő használatnál nem igazán tudjuk tönkretenni a felniket, félévente szükséges egy centrírozás, az esetleges ütések által okozott egyenetlenségek kiküszöbölése érdekében. Az agyakból viszont érdemes a keleti országok által legyártott kenőanyagot eltávolítani, majd egy nevesebb, jobb minőségű kenőanyagra kicserélni a megfelelő működés érdekében.
 
 
Gyárilag Schwalbe külsőkkel szerelik a bringát, amelyek eddig nagyon jól szolgáltak, bár a porban azért tudnak meglepetéseket okozni. A belsőkbe slime-ot toltam, amely eddig meggátolta a defektet, még akkor is, ha esetleg a külső gumiabroncs összeszedett bármilyen tüskét, drótot.
Használtként vásároltam a bringát, vásárláskor megnéztem a láncnyúlásmérő segítségével, hogy milyen állapotban van, akkor tökéletesnek mutatta. Majd az időszakos szerviznél, amely nálam 300 km-t jelentett, beletettem és konkrétan mozgott! benne.
Tulajdonképpen ezen nem is csodálkozom, mert egy alap KMC lánc volt rajta, amely megközelítőleg 2000 Ft. Tehát a bowdenezés cseréjével egybekötve cseréltem a láncot is egy Shimano Hg-50-es láncra, amely azóta is tökéletesen funkcionál.
Tektro fékekkel szerelik ezeket a kerékpárokat, amelyek használatával légtelenítve, megfelelően beállítva meglehetősen kellemes fékhatás érhető el.
 
 
 
 
Ez a fék a Shimano belépő szintű fékje alatt van minőségben, viszont alap kivitelezésű E-bike-okra is ezeket a fékeket szerelik, és viszonylag megbízhatóan működnek.
 
 
 
 
Az első villa egy alap rugós teleszkóp, nincs csillapítás sem kifelé, sem befelé, de mégsem merev. Komolyabb használatnál mindenképpen érdemes cserélni.
 
 
 
A kényelemért a gyári Cube nyereg a felelős, amely megfelelően beállítva 20-30 km közötti távolság megtétele esetén sem teszi próbára az embert.
 
 
 
Mindent összevetve, minimális plusz ráfordítással, odafigyeléssel egy ár-érték arányban nagyon kedvező kerékpárt kapunk, amely alkalmas mind hobbi tekerésre, mind pedig hobbi versenyzésre.